doyen_supply-chain.jpg

Supply Chain

Met een oppervlakte van 25 000 m² stockeert DOYEN Belux op zijn logistieke site in Seneffe een uitgebreid productgamma.  

Van de bestelling tot de uiteindelijke levering houden we steeds één doel voor ogen: een onberispelijke dienstverlening. Hiervoor zetten we in op een geoptimaliseerde stock in combinatie met expresleveringen en een Shared Supplies Management (SSM). 

Voorraadbeheer

In een context van een explosief toenemend aantal productreferenties en een aanzienlijke stijging van de waarde per onderdeel kunt u dankzij onze logistiek uw stock verminderen en optimaliseren wat u een echt voordeel tegenover de concurrentie oplevert. 

Onze logistieke sites herbergen meer dan 80 000 referenties op stock, goed voor meer dan 95 % van uw dagelijkse behoeften. Het is onder meer deze opslagstrategie die Doyen de uitgelezen partner maakt voor alle onderhouds- en herstellingsspecialisten uit de automobielsector.

Om u te onderscheiden van uw concurrenten bieden wij u voor elke productfamilie de keuze uit twee premiummerken en een budgetvriendelijk merk. 

Leveringen

Een efficiënte logistiek, gebaseerd op een sterk geautomatiseerd magazijn en een partnerschap met gespecialiseerde transporteurs, staat garant voor snelle en betrouwbare leveringen over het hele grondgebied.

Ons engagement: Elke bestelling die voor 18.30 uur geplaatst wordt, wordt geleverd vóór uw winkel opnieuw de deuren opent. 

En voor een nog betere service kunnen uw producten in heel België geleverd worden met een middaglevering: bestelt u voor 11.00 uur, dan ontvangt u de levering voor 14.00 uur. Onze lokale klanten kunnen hun bestelling ook op bepaalde uren zelf komen ophalen.

U kunt uw bestellingen online opvolgen via een leverbon, die u in realtime kunt raadplegen in uw extranet.

Voor een optimale dienstverlening gaan we in zee met gerenommeerde transporteurs en leiders op de Europese markt.

SSM

Dankzij de werkingsprincipes van Shared Supplies Management (SSM) kunt u uw stocks optimaal beheren: beperking van de stockwaarde, grotere rotatie, betere uitleveringsgraad, uniformisering van de inontvangstneming van goederen en verkleining van het risico op onverkochte producten.

Door de taken die gepaard gaan met het beheer van uw stock te automatiseren, bespaart u kostbare tijd, vergroot u de productiviteit en maakt u komaf met het risico op een verouderde stock.

De verwerking is vastgelegd in een gepersonaliseerd samenwerkingskader en elektronisch gegevensverkeer en rust op een krachtig principe: de SSM past zich aan uw behoeften aan door uw stock, uw bevoorradingen en dus ook uw verkopen te optimaliseren.

SSM, dat is minder geïmmobiliseerde voorraad voor meer resultaat!